Pircējiem draudzīgākie depozīta punkti martā
Izvērtējot datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti jeb pieejamības laiku, ko ietekmē to laicīga iztukšošana, tīrīšana un nodoto iepakojumu apjoms, DIO ir secinājis, ka labāko servisu saviem pircējiem laika periodā no 2024. gada 1. līdz 31. martam trīs dažādās kategorijās ir snieguši veikalu tīkli “ELVI”, “top!” un “Rimi”.
“Lai padarītu apkārtējo vidi tīrāku un ieviestu ilgtspējīgus un videi draudzīgus paradumus mūsu ikdienā, ir būtiski, ka atbildību uzņemas visas depozīta sistēmā iesaistītās puses – tirgotāji, dzērienu ražotāji un sabiedrība. Šī gada pirmo mēnešu novērojumi liecina, ka tirgotāji ir ieguldījuši laiku un resursus, lai uzlabotu savu depozīta punktu darbību, par ko DIO vārdā vēlos teikt paldies. Vienlaikus atgādinu, ka gadījumā, ja taromāts nestrādā, nepieciešams vērsties pie attiecīgā veikala darbiniekiem, kas tālāk veiks taromāta uzkopi vai iztukšošanu,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
“ELVI”, “top!” un “Rimi” – līderi veikalu tīklu vidū
Izvērtējot DIO pieejamos datus, noteikti trīs veikalu tīkli, kuru pārstāvētās tirdzniecības vietas kopvērtējumā nodrošinājušas saviem pircējiem labāko servisu 2024. gada martā. Par labāko veikalu tīklu, kur darbojas mazie depozīta punkti, atzīts “ELVI”, bet augstāko vērtējumu veikalu tīklu kategorijā, kur darbojas vidējie depozīta punkti, saņēma veikalu tīkls “top!”. Savukārt līderpozīciju lielo depozīta punktu apkalpošanas kategorijā šoreiz ieguva veikalu tīkls “Rimi”.
Teicamu klientu servisu un taromātu apkalpošanas kvalitāti pagājušajā mēnesī uzrādīja arī vairāki citi veikalu tīkli, kas iekļuvuši labāko topā:
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
- “ELVI”
- “CITRO”
- “Mego”
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
- “top!”
- “CITRO”
- “LaTS”
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti (vairāk nekā 20 depozīta punkti):
- “Rimi”
- “Maxima Latvija”
Ņemot vērā, ka 2024. gada marta dati par veikalu tīklā “Lidl” izvietotajiem taromātiem operatoram nav pieejami, šis veikalu tīkls pircējiem draudzīgāko depozīta punktu izvērtējumā netika iekļauts.
Taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts, ņemot vērā trīs galvenos kritērijus – taromātā nodoto iepakojumu apjomu vienas dienas laikā, ātrumu, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežums un kvalitāte. Atgādinām, ka reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus iepakojuma nodošanas apjomus.
Vislielākā taromātu noslodze – brīvdienu pēcpusdienās
Lai iepakojumu nodošana būtu ātrāka un ērtāka, DIO aicina apsvērt, kurā nedēļas dienā un laikā ir ieplānots depozīta punkta apmeklējums. Pēc DIO apkopotajiem datiem brīvdienu pēcpusdienas ir visnoslogotākais laiks, kad iepakojumus izvēlas nodot lielākā iedzīvotāju daļa. Savukārt mazāka depozīta punktu noslodze un līdz ar to raitāka iepakojumu nodošana būs dienas pirmajā pusē. Atgādinām, ka katra taromāta apkalpošanas reitingu var apskatīt interaktīvajā kārtē, kas pieejama mājaslapā.
Tirgotājiem šogad tiks izmaksāti 9 miljoni eiro
Visas tirdzniecības vietas, kas ir noslēgušas līgumu ar DIO, saņem apsaimniekošanas maksu par katru pieņemto iepakojuma vienību. Turklāt pēc pērn veiktā apsaimniekošanas maksas audita tika nolemts, ka šogad mazajiem tirgotājiem šī maksa pieaugs – manuālajiem depozīta punktiem un tirgotājiem, kas iepakojumus pieņem ar mazā taromāta modeļa starpniecību, maksa par katru pieņemto taras vienību augs attiecīgi par 28% un 54%. Tādējādi šobrīd Latvijā ir viena no augstākajām depozīta sistēmas apsaimniekošanas maksām pasaulē, un plānots, ka 2024. g. depozīta sistēmas operators izmaksās tirgotājiem aptuveni 9 miljonus eiro.
Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.
Izvērtējot datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti jeb pieejamības laiku, ko ietekmē to laicīga iztukšošana, tīrīšana un nodoto iepakojumu apjoms, DIO ir secinājis, ka labāko servisu saviem pircējiem laika periodā no 2024. gada 1. līdz 31. martam trīs dažādās kategorijās ir snieguši veikalu tīkli “ELVI”, “top!” un “Rimi”.
“Lai padarītu apkārtējo vidi tīrāku un ieviestu ilgtspējīgus un videi draudzīgus paradumus mūsu ikdienā, ir būtiski, ka atbildību uzņemas visas depozīta sistēmā iesaistītās puses – tirgotāji, dzērienu ražotāji un sabiedrība. Šī gada pirmo mēnešu novērojumi liecina, ka tirgotāji ir ieguldījuši laiku un resursus, lai uzlabotu savu depozīta punktu darbību, par ko DIO vārdā vēlos teikt paldies. Vienlaikus atgādinu, ka gadījumā, ja taromāts nestrādā, nepieciešams vērsties pie attiecīgā veikala darbiniekiem, kas tālāk veiks taromāta uzkopi vai iztukšošanu,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
“ELVI”, “top!” un “Rimi” – līderi veikalu tīklu vidū
Izvērtējot DIO pieejamos datus, noteikti trīs veikalu tīkli, kuru pārstāvētās tirdzniecības vietas kopvērtējumā nodrošinājušas saviem pircējiem labāko servisu 2024. gada martā. Par labāko veikalu tīklu, kur darbojas mazie depozīta punkti, atzīts “ELVI”, bet augstāko vērtējumu veikalu tīklu kategorijā, kur darbojas vidējie depozīta punkti, saņēma veikalu tīkls “top!”. Savukārt līderpozīciju lielo depozīta punktu apkalpošanas kategorijā šoreiz ieguva veikalu tīkls “Rimi”.
Teicamu klientu servisu un taromātu apkalpošanas kvalitāti pagājušajā mēnesī uzrādīja arī vairāki citi veikalu tīkli, kas iekļuvuši labāko topā:
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
- “ELVI”
- “CITRO”
- “Mego”
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
- “top!”
- “CITRO”
- “LaTS”
Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti (vairāk nekā 20 depozīta punkti):
- “Rimi”
- “Maxima Latvija”
Ņemot vērā, ka 2024. gada marta dati par veikalu tīklā “Lidl” izvietotajiem taromātiem operatoram nav pieejami, šis veikalu tīkls pircējiem draudzīgāko depozīta punktu izvērtējumā netika iekļauts.
Taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts, ņemot vērā trīs galvenos kritērijus – taromātā nodoto iepakojumu apjomu vienas dienas laikā, ātrumu, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežums un kvalitāte. Atgādinām, ka reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus iepakojuma nodošanas apjomus.
Vislielākā taromātu noslodze – brīvdienu pēcpusdienās
Lai iepakojumu nodošana būtu ātrāka un ērtāka, DIO aicina apsvērt, kurā nedēļas dienā un laikā ir ieplānots depozīta punkta apmeklējums. Pēc DIO apkopotajiem datiem brīvdienu pēcpusdienas ir visnoslogotākais laiks, kad iepakojumus izvēlas nodot lielākā iedzīvotāju daļa. Savukārt mazāka depozīta punktu noslodze un līdz ar to raitāka iepakojumu nodošana būs dienas pirmajā pusē. Atgādinām, ka katra taromāta apkalpošanas reitingu var apskatīt interaktīvajā kārtē, kas pieejama mājaslapā.
Tirgotājiem šogad tiks izmaksāti 9 miljoni eiro
Visas tirdzniecības vietas, kas ir noslēgušas līgumu ar DIO, saņem apsaimniekošanas maksu par katru pieņemto iepakojuma vienību. Turklāt pēc pērn veiktā apsaimniekošanas maksas audita tika nolemts, ka šogad mazajiem tirgotājiem šī maksa pieaugs – manuālajiem depozīta punktiem un tirgotājiem, kas iepakojumus pieņem ar mazā taromāta modeļa starpniecību, maksa par katru pieņemto taras vienību augs attiecīgi par 28% un 54%. Tādējādi šobrīd Latvijā ir viena no augstākajām depozīta sistēmas apsaimniekošanas maksām pasaulē, un plānots, ka 2024. g. depozīta sistēmas operators izmaksās tirgotājiem aptuveni 9 miljonus eiro.
Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.