Izvērtējot datus par taromātu pieejamības laiku, veiktajām apkopēm un nodoto iepakojumu apjomu laika periodā no 1. līdz 30. septembrim, labāko servisu saviem pircējiem jau atkārtoti nodrošinājis veikalu tīkls “Lidl”, kā arī jaunpienācēji – veikalu tīkli “CITRO” un “Rimi”. Savukārt par labākajiem individuālajiem depozīta punktiem atzīti veikali “top!” (Cēsu iela 1, Umurga, Limbažu nov.), “ELVI” (Centra laukums 2, Ezere, Saldus nov.) un “Maxima” (Vienības gatve 113, Rīga). Nākamie pircējiem draudzīgākie depozīta punkti tiks paziņoti novembrī.
“Salīdzinot ar augusta rezultātiem, vairākos depozīta pieņemšanas punktos novērota rādītāju uzlabošanās, lai nodrošinātu nepārtrauktu depozīta punktu pieejamību saviem pircējiem. Tādēļ vēlamies pateikties septembra labākajiem tirgotājiem par ieguldīto darbu, lai pilnveidotu un uzlabotu savu depozīta punktu darbību un pieejamību klientiem. Tāpat kopā ar tirgotājiem aktīvi strādājam pie taromātu tīkla paplašināšanas un turpinām uzstādīt jaunas pieņemšanas vietas – paredzam, ka līdz šī gada noslēgumam Latvijā darbosies ap 1100 taromātu, tādējādi būtiski paplašinot iedzīvotāju iepakojumu nodošanas iespējas,” komentē “SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Taromātu apkalpošanas reitinga uzvarētāji arī šoreiz tika noteikti divās galvenajās kategorijās – individuāls veikals un veikalu tīkls. Savukārt katrā kategorijā noteiktas trīs apakškategorijas, iedalot tirdzniecības vietas pēc tajos izvietoto taromātu pieņemšanas apjomiem – mazais depozīta punkts, vidējais depozīta punkts un lielais depozīta punkts.
Individuālo veikalu kategorijā pircējiem draudzīgākā mazā depozīta punkta statuss tika piešķirts veikalam “top!” (Cēsu iela 1, Umurga, Limbažu nov.), bet par labāko vidējo depozīta punktu tik atzīts veikals “ELVI” (Centra laukums 2, Ezere, Saldus nov.). Savukārt veikals “Maxima” (Vienības gatve 113, Rīga), izvērtējot operatoram pieejamos datus, tika atzīts par pircējiem draudzīgāko lielo depozīta punktu.
Noteikti arī trīs veikalu tīkli, kuru pārstāvētās tirdzniecības vietas kopējā rezultātā nodrošinājušas pircējiem labāko servisu septembrī. Par labāko veikalu tīklu, kur darbojas mazie depozīta punkti, šoreiz tika atzīts veikalu tīkls “CITRO”. Augstāko vērtējumu veikalu tīklu kategorijā attiecībā uz vidējiem depozīta punktiem pirmo reizi saņēmis arī veikalu tīkls “Rimi”. Kā uzsver operatora pārstāvji, pozitīvs rezultāts novērots, ņemot vērā vidējas jaudas depozīta punktu sniegumu, taču kopumā “Rimi” tīklā izvietotajiem depozīta punktiem ir vieta izaugsmei. Savukārt par labāko veikalu tīklu, kur darbojas lielie depozīta punkti, atkārtoti atzīts veikalu tīkls “Lidl”. Jāpiebilst, ka šajā taromātu apkalpošanas reitingā visstraujāk uzlabojušies veikalu tīkla “Maxima” rādītāji, kas apliecina, ka tiek strādāts pie tā, lai uzlabotu taromātu pieejamību.
Aprēķinot taromātu apkalpošanas reitingu, tika ņemti vērā trīs galvenie kritēriji – pirmkārt, tika vērtēts taromātā nodoto iepakojumu apjoms vienas dienas laikā. Otrkārt, tika ņemts vērā ātrums, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī tika izskatīts taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežums un kvalitāte. Reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus iepakojuma nodošanas apjomus. Jāpiebilst, ka visas tirdzniecības vietas, kuras noslēgušas līgumu ar operatoru, saņem apsaimniekošanas maksu par katru pieņemto iepakojuma vienību, turklāt aptuveni pusi no apsaimniekošanas maksas sastāda darbaspēka izmaksas.